سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا
سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا

من برای احیای مکارم اخلاقی مبعوث شده ام...



محدث قمی(رحمت الله علیه) در کتاب سفینة البحار از انس بن مالک روایت کرده که گوید:

انس بن مالک گوید که نزد رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)بودم و آن حضرت بُردی بر دوش داشت که کناره‌اش زبر و خشن بود، در این وقت عربی آمد و آن بُرد را به سختی کشید، چنان‌که کناره بُرد در پوست گردن آن حضرت خراشی ایجاد کرد، 

 

آنگاه گفت: ((یا محمد احمل لی علی بعیری هذین من مال الله الذّی عندک فانّک لاتحمل لی من مالک ولا مال أبیک)).

ای محمد بر این دو شتر من از مال خدا که نزد توست، بار بگذار که نه از مال توست و نه از مال پدرت....!
رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)سکوت کرد و سپس فرمود: ((المال مال الله و أنا عبده)).
-
همه مال خداست و من هم بنده او هستم.
آنگاه فرمود: (( ای مرد عرب آیا حاضر به تلافی آنچه با من انجام دادی هستی؟))
گفت: ((نه!)) فرمود: ((چرا؟)) گفت: ((لأنّک لا تکافی السیئة بالسیّئة)).
-
زیرا تو کسی نیستی که بدی را به بدی تلافی کنی!

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)خندید و دستور داد شترانش را یکی جو و دیگری خرما بار کردند و او را روانه کرد.22

 


22:
سفینة البحار، باب خلق.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد