سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا
سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا

دجال در کلام امیرالمومنین(حتمابخونید)

دجال در کلام امیرالمومنین

«اسبغ بن نباته‏» از امیرالمؤمنین‏ علیه السلام پرسید: « یا امیرالمؤمنین دجال ‏کیست؟ فرمودند که: آگاه باشید، دجال «صائد بن ‏صید» است و شقى کسى است که او را تصدیق کند و سعید کسى است که او را تکذیب کند ...

  و از دهى که معروف به یهودیه ‏است ، خروج می ‏کند. چشم راستش‏ از اصل خلقت ندارد به طورى که‏ گودى حدقه‏اش نیست و دیگرى که‏ در پیشانیش است، مانند ستاره ‏صبح می درخشد و در چشمش مانند پارچه گوشت چیزى است گویا که با خون ممزوج است و در میان ‏چشمش لفظ «کافر» نوشته شده به ‏طورى که همه کس آن را مى‏خواند خواه نویسنده باشد و خواه نه . به ‏دریاها داخل مى‏شود و آفتاب با وى‏ سیر مى‏کند و در پیش رویش کوهى ‏است از دود و در پشت‏ سرش کوه‏ سفیدى است که خلایق چنین‏ می ‏دانند که آن طعام است و در ایام ‏قحطی شدید خروج مى‏کند و به ‏درازگوش سبز یا خاکسترى رنگ‏ سوار شود و زمین در زیر پایش ‏پیچیده مى‏گردد و به هیچ آب ‏نمی ‏گذرد مگر این که خشکیده ‏مى‏شود به طورى که جایش تا روز قیامت ‏خشک مى‏ماند و به آواز بلند ندا مى‏کند، به نوعى که همه جن وانس و شیاطین، که در ما بین مشرق‏ و مغرب‏ اند صداى او را مى‏شنوند. چنین می ‏گوید:

«اى دوستان من! به زودى به‏ سوى من آیید. منم آن کسى که‏ مخلوقات را خلق نمود و ایشان را درمحکم نمودن ترکیبشان با هم ‏مساوى گردانید و اندازه صورتها و هیاتهاى ایشان را تعیین نمود و منم ‏آن پروردگار شما که بر همه اشیا قادر است.»

و این دشمن خدا، اینها را دروغ‏ مى‏گوید، زیرا که او مردى است که‏ طعام مى‏خورد و در بازارها راه ‏مى‏رود و پروردگار شما کور نیست‏ و طعام نمى‏خورد و راه نمی ‏رود و از مکانى به مکان دیگر منتقل نمى‏شود. آگاه شوید به درستى که بسیارى از تابعان او در آن روز اولاد ... و صاحبان طیلسان سبز هستند و آن ‏پارچه‏ اى است مانند ردا که بر سر و دوش انداخته مى‏شود.

خداوند عزوجل او را در شهر«شام‏» در بالاى تلى که معروف است‏ به تل «افیق‏» سه ساعت از روز«جمعه‏» گذشته به دست کسى که ‏مسیح بن مریم علیه السلام در پشت ‏سرش‏نماز می ‏گزارد، به قتل مى‏رساند. آگاه شوید به درستى که بعد از این ‏طامه کبرى واقع خواهد شد و آن‏ خروج دابه (۲) از زمین است. بعد از آن‏ امام على علیه السلام فرمودند که : از من ‏مپرسید که بعد از خروج دابه چه ‏واقع خواهد شد. در آن حال «ترال بن ‏سبره‏» به صعصعه گفت که: امیرالمؤمنین از این کلام اعجاز نظام، چه چیز اراده نموده؟ صعصعه گفت: یابن سبره! کسى که‏ عیسى ‏بن ‏مریم علیه السلام در پشت ‏سرش‏ نماز مى‏گزارد، امام دوازدهم ‏است!» (۳)



2. جانورى عظیم‏ الجثه که در آخرالزمان پدید آید و آن نشانه نزدیکى قیامت است.

3. مجلسى ، محمد باقر، بحارالانوار، ج ۱۳، ص 482


باتشکز ار نهانخانه دل

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 14 مرداد 1392 ساعت 07:06 http://2fanoos.blogsky.com/

سلام همسنگری...
مطلب خوبی هستش...
فقط یه نکته داره اونم اینکه انجام مصداق سازی توش اشتباهه که متاسفانه بسیاری این کار هارو میکنن...
به ماهم سر بزنین...
یاعلی

علی شنبه 12 مرداد 1392 ساعت 19:56 http://yeklinkbox.rzb.ir

سلام دوست عزیز
برای افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل و الکسای خود ، با ما تبادل لینک کنید
امتحانش ضرر نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد