سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا
سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا

شکایت 3گروه درقیامت به خدا


یکی از مباحثی که در مورد مسجد ذکر شده، این است که علی رغم این­که به نماز خواندن در مساجد مختلف تأکید شده، ولی شایسته است که شخص نمازگزار، مسجدی را که به دلیل نداشتن نمازگزار در معرض خرابی و متروکه شدن است، مورد توجه خاص قرار داده و تا آن­جا که ممکن است در رفت و آمد به آن کوتاهی نکند. 

 

پیامبر اکرم (ص) در سخنی می فرماید: «در روز قیامت سه چیز به عرصه محشر مى‏آیند و (به خدای تعالی) شکایت مى‏کنند: قرآن، مسجد و خاندان پیغمبر (ص)؛ قرآن عرض حالش این است: پروردگارا مرا (بسوزاندند و) تحریف؛ یعنی (تفسیر و تأویل های نادرست)[۱] و پاره پاره کردند (به برخی از دستوراتم عمل کردند و برخی را رها نمودند)، مسجد نیز می گوید: پروردگارا مرا تعطیل کردند و حقم را ضایع ساختند و عترت پیامبر (ص) می گویند! پروردگارا ما را کشتند و کنار زدند و آواره کردند. آن­گاه، در این هنگام من به دو زانو مى‏نشینم تا داد این سه را از دشمنانشان و مرتکبین اعمال فوق بستانم. پس خداى جل جلاله به من می فرماید: من به مخاصمه و گرفتن حق این سه سزاوارترم».[۲]

از مرحوم‌ شیخ‌ طوسی‌ در مجالس‌ با اسناد خود از زریق‌ روایت‌ کرده‌ است‌ که‌:
قَالَ أَبُو عَبْدِاللَهِ عَلَیْهِ السلامُ: شَکَتِ الْمَسَاجِدُ إلَی‌ اللَهِ تَعَالَی‌ الذِینَ لاَ یَشْهَدُونَهَا مِنْ جَیرَانِهَا، فَأَوْحَی اللَهُ إلَیْهَا: وَ عَزتِی‌ وَ جَلاَلِی‌! لا قَبلْتُ لَهُمْ صَلَوةً وَ لاَ أُظْهِرُ لَهُمْ فِی‌ الناسِ عَدَالَةً وَ لاَ نَالَتهُمْ رَحْمَتِی‌ وَ لاَ جَاوَرُونِی‌ فِی‌جَنتِی‌. (وسائل ج1 ص303)


زُرَیق‌ گوید: «حضرت‌ امام صادق علیه السلام‌ فرمودند: مساجد شکایت‌ خود را به‌ نزد حق تعالی‌ میبرند از همسایگان‌ خود که‌ در آن‌ مساجد حضور بهم‌ نمیرسانند و نمازهای‌ خود را در آن‌ نمی‌خوانند.
خداوند به‌ مساجد وحی‌ میفرستد: سوگند به‌ عزت‌ و جلال‌ خودم‌ که‌ من‌ أبداً نماز آنان‌ را قبول‌ نمی‌کنم‌، و عدالت‌ آنها را در بین‌ مردم‌ ظاهر نمی‌سازم‌، و رحمت‌ من‌ شامل‌ حالشان‌ نخواهد شد، و هیچگاه‌ در بهشت‌ من‌ با من‌ همنشین‌ نخواهند بود.»



[۱]. لازم به ذکر است که اگر در متن روایت لفظ حرقونی باشد، معنای آن سوزاندن می شود و اگر حرفونی باشد، معنای آن تحریف کردن است.

[۲]. صدوق‏، علی بن بابویه، الخصال، ج ۱، ص ۱۷۵‏.


منابع:


http://www.tahoorkotob.com/page.php?pid=5944

islam pedia

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد