سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا
سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا

راهکارهای پیشگیری و درمان استمناء(می خواهی پاک شوی؟)


راهکارهای پیشگیری و درمان:


1-امیدواری و باور به ترک ؛ خطرناکترین مانع برای اصلاح، یاس و نا امیدی است؛ از همین رو نا امیدی از گناهان کبیره شمرده شده، بنابراین نخستین گام ،ایمان و باور به درمان پذیری است. 

 

2- اما رسیدن به نتیجه ، نیازمند زمان ، و به کار گیری صحیح دستورات است؛ مهم اراده و خواست خود فرد است و این اراده ، همچون نهالی ، پرورش یافتنی و تقویت شدنی است.راه تقویت آن ، این است که بر خلاف میل خود عمل کنی.پس با اراده جدی و تصمیم قاطع به مقابله با این عادت شوم برخیزید تا لذت توانستن را بچشید.

بار دیگر اثرات دنیوی اخروی این عادت زشت را در نظر آورده و بدانید که اگر واقعا بخواهید ، می توانید این عادت را از خود دور کنید.

ممکن است اراده ضعیف شود ، ولی هیچ گاه از بین نمی رود .دلیل آن، اینکه :کسی که می گوید ، قدرت تصمیم و هیچ گونه اراده ندارم؛ میگوئیم : آیا او حاضر است این عمل را در حضور دیگران نیز انجام دهد.

به طور حتم میگویید:نه، چون این کار زشت است.

گوئیم: پس معلوم می شود اراده ایشان به کلی سلب نشده است و الاخلوت و در میان مردم بودن تفاوتی نداشت ، معنی سخن ایشان اینست که چون این کار زشت است ، لذا تصمیم می گیریم در پیش دیگران انجام ندهم. پس باید همین اراده را به جاهای دیگر سرایت دارد.

به قول روان شناس فرانسوی ،افراد مبتلا به این عادت شوم ، هر روز مکرر، و به ویژه وقت خواب و لحظه اولیه بیداری_ با تمرکز به خود بگوید من می توانم این عادت بد را از خود دور کنم؛ من می توانم.

3- کوشش کند که وسایل تحریک کننده مصنوعی مانند: تصاویر مبتذل رمانهای عشقی ، فیلم های گمراه کننده و... را از دسترس خود خارج کرده و دیگر به دنبال آنها نباشد ؛ به محض مواجهه اتفاقی نیز چشم خود را بسته و خدا را در نظر آورد .

4- از معاشرت با افراد منحرف به شدت بپرهیزند.

5- با انتخاب دوست ، از گوشه گیری و خلوت بپرهیزد؛حتی در اتاق تنها استراحت نکند.

6- هیچگاه نباید بی کار بود ؛ باید برای اوقات فراغت برنامه داشته باشد،مانند: مطالعه ، ورزش، زیارت،عبادت و دیگر سرگرمی های سالم.

7- ریتم های ورزشی که تحریک کننده شهوت نباشد ، شرکت کرده ؛ ورزش کند تا انرژی زاید بدن تخلیه شود و شب آسوده به بستر رود ، معروف است که ورزشکاران دارای قوای جنسی ضعیفی هستند.

8- به هنگام خواب ،پرخوری نکند ، قبل از خواب مثانه تخلیه نشود ، از نوشیدن آب و مایعات زیاد پرهیز کند . هیچگاه عریان نخوابد ، هرگز به روی شکم نخوابد، از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان به ویژه هنگام خواب و از تماس و لمس نمودن اعضای بدن بپرهیزد. به هنگام خواب دستان خود را بیرون از لحاف بگذارد.

9- از خوردن مواد غذایی محرک و مقوی و گرم، مانند : عسل ، خرما ، پیاز ، فلفل، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، کشمش، پسته، گز، خربزه، شیرینی جات و غذاهای سرد استفاده کند.

10-تخیلات خود را کنترل کند و بداند هر آن چه به ذهن می گذرد، خدا به آن آگاه است و هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شد، فورا تغییر مکان و موقعیت داده و خود را به کاری سرگرم کند. مانند : گفت و گو با دوستان ، مشارکت در عبادت های جمعی و بیرون زدن از اتاق خلوت و...

11-با ساختن یک سلسله عادات خوب : به جای این عادت زشت ، آن را از خود دور کند . مثلا همان ساعت عادت شوم را به ورزش یا مطالعه در کتابخانه عمومی و... تبدیل کند.

12-اگر هوا مناسب باشد، با آب سرد دوش گرفته و با حوله خود را ماساژ دهد.

13-در ازاله موهای زائد بدن عجله نکند.

14-از نگاه به نامحرم و خلوت با جنس مخالف- حتی برای آموزش و مباحث علمی- بپرهیزد.

15-حداقل زمان ممکن را برای خوابیدن اختصاص دهد و زمانی به بستر رود که خواب بر او مستولی شده، تا زود به خواب رود؛ همچنین به محض بیدار شدن ، از رختخواب جدا شود.

16-قبل از خوابیدن حتما وضو بگیرد و در هنگام خواب ، سورهء « قل اعوذ برب الفلق» و «قل اعوذ برب الناس» و «آیه الکرسی» را بخواند. و با ذکر«الله،الله» بخوابد «دیگر صدای تیشه از بیستون نیامد.......         ...شاید به خواب شیرین ، فرهاد رفته باشد»

17-سعی کند نماز ها را در اول وقت و با جماعت به جای آورد؛ قرآن زیاد بخواند و در آن فکر کند

18-هفته ای یکی دو روز روزه مستحبی بگیرد ؛ زیرا منجر به تضعیف امیال غریزی شده و در نتیجه موجب تقویت اراده و ایمان می گردد؛ اگر نتوانست روزه بگیرد ، میزان غذا را کاهش داده و تعداد دفعات صرف غذا را کاهش دهد.

19-اگر نیاز واقعی است ، نه تحریکات مصنوعی ، در صورت امکان با توکل به خدا و کم کردن سطح توقعات و انتظارات ، برای ازدواج که بهترین راه حل است اقدام کند.

20-بداند که توبه کننده را خدا دوست دارد ، پس هیچ گاه خود را منفور و مطرود درگاه الهی نداند و در نمازها از صمیم دل دعا کرده و از خداوند متعال مدد جسته و توفیق توبه حقیقی و جبران لغزش هایش را بخواهد.

نکته آخر :

ممکن است گاهی خللی در تصمیمش پدید آید، ولی باید استقامت و پشتکاری را از دست ندهد و اگر خدا نکرده لغزید ، نا امید نشده و با در نظر گرفتن مضرات دنیوی و اخروی آن ، دوباره تصمیم قاطع تر از پیش بگیرد.



منابع:

1_ بلوغ و غریزه جنسی(مصطفی زمانی)

7 _ ناتوانیهای جنسی دکتر استون و...

8_ فیزیو لوژی گایتون،ترجمه دکتر فرخ شادان ،(تهران :چهره ،1365)ج1 ص 313.

9_ خانواده و مسائل جنسی کودکان ، علی قائمی ،تهران:انتشارات انجمن اولیا و مربیان،چاپ دهم،1376

10_ خود ارضایی یا انحرافی جنسی ؛ قم،موسسه پژوهشی- فرهنگی اشراق.

11_بلوغ، دکتر احمد صبوری اردوبادی

 

 

باتشکر از سایت عفاف وحجاب


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد